תוספים מינרליים לאקווריום

תוספים לאקווריום איכותיים מבית רד סי, חברה ישראלית בעלת שם עולמי המתמחה באקווריומים מים מלוחים על כל צרכיהם! שפר את ה-ph ואת הבסיסיות שלך עבור אקווריום מים מלוחים בתפקוד מלא ובריא! המינרלים המצויים בתערובת המלח שלנו ימנעו בעיות מסוכנות כמו הרעלת אמוניה או יותר מדי סידן, מה שעלול להזיק לדגים ולאלמוגים שלך. הפתרון שלנו הוא פשוט כמו הוספת מים למיכל שלך. זה יעזור לך לשמור על האיזון של כל האלמנטים החיוניים לאקווריום המים המלוחים שלך.

חובבי אקווריום יודעים שהאוקיינוס הוא סביבה מלוחה, ושמים במיכל מים מלוחים צריכים להיות מלוחים. אבל מהי הדרך הטובה ביותר להפוך את מיכל המים המלוחים שלך למלוחים? ניחשתם נכון - תוסף.

מיין לפי

סדרת התוספים טרייס קולורס רד סי

מחקר, שהתבצע במעבדות חברת רד סי, בחן את הדרישות המטבוליות של אלמוגי LPS ,SPS ואלמוגים רכים ,וזיהה 31 יסודות משנה ויסודות קורט (trace elements), אשר נמצאים בשלד האלמוג וברקמה הרכה של כל האלמוגים, ביחד עם יסודות הבסיס. יסודות אלו ידועים כזרזים ביולוגיים חשובים באלפי תהליכים מטבוליים בבעלי חיים ימיים ועל כן עליהם להיות בצורה זמינה בכל אקווריום ריף. יחד עם זאת, רבים מהם עלולים להיות רעילים בריכוזים הגבוהים מאלה הנמצאים במי ים ולכן מינון מבוקר שלהם חיוני להצלחה ארוכת טווח בכל אקווריום ריף.

תוצאות המחקר זיהו ארבע קבוצות ייחודיות של יסודות, עם פעילות ביולוגית דומה וקשר ישיר להתפתחותם של פיגמנטים ספציפיים באלמוגים. הדבר אפשר חלוקה של 31 היסודות לארבעת התוספים טרייס קולורס: Iodine+, Potassium+, Iron+ & Bioactive Elements. תוספי טרייס קולורס תוכננו כך שהיחס בהם מצויים היסודות בתוספים הוא אותו היחס המשולב המצוי בשלד האלמוג וברקמה הרכה שלו. יש להוסיף באופן קבוע את כל תוספי טרייס קולורס, לאקווריומי SPS ואקווריומים מעורבים ללא קשר לצבעים הספציפיים של האלמוגים באקווריום.

במרבית האקווריומים, אוכלוסיית הזואוקסנטלה באלמוג נמצאת בריכוז גבוה יותר מאשר בטבע, דבר המקנה לאלמוג גוון חום כהה ,אשר מסתיר את הפיגמנטים הטבעיים העזים של האלמוג. דילול אוכלוסיית הזואוקסנטלה על ידי בקרה ושליטה עדינה בכמות הנוטריינטים (ניטראט ופוספאט) במים, למשל באמצעות נופוקס- Red Sea NO3:PO4-X, יסייע בהפחתת הגוון החום וישרה את ייצור הפיגמנטים (כרומו-פרוטאינים) אשר מגנים על השכבות הפנימיות העדינות באלמוג מפני קרינה אולטרה-סגולה בדומה לשיזוף בבני אדם בחשיפה לשמש.

במחקר נמצא כי הרקמה הרכה באלמוג יכולה לייצר פיגמנטים אלה רק אם יסודות מסוימים, הנחוצים לתהליך הייצור הביוכימי, מצויים וזמינים בריכוזים הנכונים. כל אחד מהפיגמנטים הטבעיים: הוורודים, אדומים, ירוקים/ צהובים, כחולים/סגולים, קשורים ליסודות ספציפיים אשר נמצאים בהתאמה ומקובצים בתוספי טרייס קולורס .Iodine+, Potassium+, Iron+ & Bioactive Elements

תיסוף בהתאם לצריכת הקלציום

במחקר נמצא יחס קבוע בין כל אחד מיסודות טרייס קולורס לבין צריכת הקלציום הכללית. יחס זה קשור לקצב הגדילה וקצב חילוף החומרים של האלמוג. על כן, על ידי מדידת קצב צריכת הקלציום של האלמוגים, ניתן לדעת ולהשלים בתיסוף את שאר היסודות שנצרכו על ידי האלמוגים, ללא החשש מהגעה לרמות גבוהות ורעילות של היסודות .

תיסוף בהתאם לצריכת היסודות

תוספי טרייס קולורס: +Iodine+, Potassium+, Iron מכילים כל אחד יסוד מוביל (יוד, אשלגן וברזל בהתאמה) אשר ניתן למדידה מדויקת בעזרת ערכות המדידה הייחודיות של Red Sea. ערכות Trace-Colors™ Pro test מאפשרות תיסוף מדויק של כל אחד מהתוספים בהתאם לצריכת האלמוגים באקווריום.