גידול דגי קרב

התחלתם לגדל דגים? חשבתם להתחיל לגדל דגים? הילדים רוצים חיית מחמד? לא משנה מה מהאופציות היא המקרה שלכם- התשובה היא זהה. דג קרב!

דג קרב הוא אחד הדגים החזקים ביותר שניתן לגדל ואחד הבודדים שמתאימים לתנאי הגידול הבסיסיים ביותר הקיימים. הבדיחה העתיקה אומרת שישרוד גם באסלה..

אנו בנטפיש לא ממליצים לשים אף דג בצנצנת, אלו לא תנאים ראויים למחייה לשום בעל חיים, אך דגי קרב מסוגלים לחיות באקווריומים בנפחים קטנים מאד ועם תנאים ומכשירים מינימליים. מדובר בדגים שבאופן יחסי סלחניים מאד לטעויות של מגדלים מתחילים!

כאשר מדובר בדגי קרב, קיים הבדל בין זכרים לנקבות. הזכר הוא מקור השם דג קרב מאחר ויתקוף עד מוות כל דג קרב שיהיה איתו, הנקבות רגועות ויכולות לחיות יחד עם נקבות אחרות. רובם המוחלט של דגי הקרב הנמכרים הם זכרים, אצלנו תמצאו גם נקבות. יש לשים לב שבשילוב בין זכר לנקבה יש לנהוג בזהירות ובייעוץ וליווי צמוד מצוות החנות שכן זהו תהליך מורכב ועדין מאד לריבוי, הזכר והנקבה לא יחיו יחד לאורך זמן שכן הוא יהרוג אותה מחיזורים ותקיפות!

למרות שזכר דג הקרב לא פעיל במיוחד, הוא לרוב מפגין תוקפנות כלפי דגים דומים ודגים בעלי סנפירים ארוכים, אותם נוטה לנשוך. אין לשלב אותו עם דגים גדולים מחשש שיתקפו אותו.

דג קרב טיפול:

דג זה לרוב לא רגיש לתנאי המים אך מומלץ להכניסו לאקווריום מבוסס ויציב, ויש להקפיד על ביצוע אקלום והכנת המים, הכוללת אנטי כלור ובקטריות שמאפשרות למים להיות מוכנים ליצורים חיים שיחיו בהם, לפרק בהמשך את הרעלים שיצטברו כתוצאה מהרפש והשתן של הדג.

דג הקרב לעיתים קרובות ייצר "קן" של בועות אוויר צמוד לפני המים, זה סימן חיובי שמעיד שהדג מוכן לרבייה, אין צורך להכניס לו נקבה במידה ואינכם מתכוונים לגשת לתהליך הארוך של הריבוי. התייחסו לכך כסימן שהדג במצב טוב!

סוגי דגי קרב:

מה סוגים? אמרנו זכר ונקבה לא?
אמנם המינים מתחלקים לשניים, אך קיימים מגוון סוגים וזנים של דגי קרב! כל סוג מאופיין בצבעים שונים, צורות סנפיר שונות, מבנה וגודל גוף! לרוב בשוק נמכרים הסוגים הפשוטים יחסית- דג קרב סיאמי, דג קרב זנב ירח ועוד מספר נוספים. אצלנו בנטפיש קיימים זכרים ונקבות במגוון סוגים מיוחדים, שלל צבעים וצורות.

שכנעתם אותי.. אז מה דרוש בשביל לגדל דג קרב כמו שצריך?

גידול דגי קרב:

בשביל לגדל דג קרב ולתת לו תנאים טובים שיוכל לשגשג בהם יש לבחור באקווריום של לפחות 10 ליטרים, עם פילטר איכותי לסינון המים, גוף חימום לחורף בשביל לשמור על טמפרטורה סבירה, אוכל לדגים איכותי לדגי קרב מתבסס על תזונה בשרית, תולעי דם וכדומה. צמחים חיים הם תמיד תוספת נהדרת לכל דג, וכמובן היערכות מתאימה טרם הבאת הדג- תכשירים המנטרלים את הכלור שבמי הברז ובקטריות לפירוק הרעלים.

אז קדימה- למה אתם מחכים?